‘Een man een man, een woord een woord’

Dit is de kern van het gevoel die een gedupeerde bewoner na een immense waterschade heeft overgehouden aan de activiteiten verricht door Rob Vis Dieperink, directeur/projectmanager van Corocor Technische Reconditionering.

Op 1 juni 2018 liep door een twee uur durende wolkbreuk het 145m2 grote souterrain onder het woonhuis vol regenwater. De in het huis aanwezige dompelpomp en de riolering konden de enorme hoeveelheden water niet meer verwerken. De zinkput liep over en onder de garagedeur stroomde het water van de ondergelopen straat naar binnen. “Een boze droom werd werkelijkheid”, aldus de bewoner, de enige in de straat met een souterrain, dat nu fungeerde als een enorme kuil voor het overtollige regenwater. Ook de vakantie van het gezin is door de gevolgschade van deze wolkbreuk op de bewuste vrijdagavond in het water gevallen.

Nadat hij vrouw en zoontje in veiligheid had gebracht, en in paniek 112 had gebeld omdat ook de elektriciteit was uitgevallen, kwam de brandweer. Die begon gelijk het een meter hoogstaande water uit het souterrain weg te pompen.

Het pompproces van de brandweer was hierbij al in volle gang, het water stond op zijn hoogst tot de bovenrand van de radiator (links achter de fiets).

De brandweercommandant adviseerde de bewoner om de Stichting Salvage te bellen. Zij opereren namens verzekeraars en zijn gemachtigd om eerste hulp te verlenen. De Salvage coördinator was binnen een uur ter plaatse en zorgde ervoor dat snel een begin kon worden gemaakt met de schoonmaakwerkzaamheden. Diezelfde avond rond 23:00 uur startte Rob Vis Dieperink van Corocor met het verwijderen van de laatste 10 cm water uit de vier vertrekken van het souterrain en het water van de plekken waar de brandweerslang niet bij kon. Zoals de auto in de garage, die onder water had gestaan en nog vol met water zat. De hele nacht is doorgegaan met deze schoonmaakwerkzaamheden. Op zaterdagmiddag werden nog drogers door medewerkers van Corocor geplaatst.

Corocor heeft in samenspraak met verzekerde het hele hersteltraject op zich genomen nadat de verzekeraar was ingelicht en de expert de schade had opgenomen. Verzekerde is hier nog steeds uitermate tevreden over. Van hem krijgt Corocor een dikke 10. Ook over de partijen waar Corocor mee samenwerkt, zoals het schildersbedrijf, bouwbedrijf, installateur, etc. is verzekerde zeer te spreken. “Stuk voor stuk vakmensen, die zich aan afspraken houden. En dat is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend”, aldus verzekerde. Zeer plezierig heeft hij ook de duidelijke communicatie en coördinatie van Corocor ervaren. Belangrijk is dat de herstelwerkzaamheden in een bepaalde volgorde gebeuren. “Bij zo’n schade ben je het overzicht totaal kwijt. Het heeft twee dagen gekost om alle spullen uit het souterrain te halen. Ik dacht dat onder andere alle fitness apparaten verloren waren, maar deze zijn gedemonteerd, schoongemaakt en weer geïnstalleerd. De technische reconditioneerders kunnen veel”, vertelt verzekerde enthousiast. “Zo’n heftige gebeurtenis moet slijten. Ik zet mijn auto ook niet meer in de garage sinds deze verschrikkelijke ervaring. Bij hevige regenbuien raakt ons zoontje van 4 jaar nog steeds in paniek. Zelf ga ik nu ook wat vaker kijken of de dompelpomp nog werkt. Ja, zoveel impact heeft een waterschade op ons gezin”.

Op de vraag wat er tegenviel tijdens het hersteltraject antwoordt verzekerde: “Het drogen duurde zo lang. Het was een warme zomer en dan denk je als leek, dat het drogen snel zal gaan. Dit duurde vier weken. Dit kan niemand versnellen. De hulp, service, steun, begeleiding, duidelijkheid en nazorg, die wij van Corocor hebben ontvangen waren geweldig. Dat heb je als ‘slachtoffer’ in zo’n bizarre periode ook echt nodig”.