“Succesvolle reconditionering door te luisteren naar de klant”

klantverhaal corocor Vadain foto 2

De storm van 20 februari 2022 blies driekwart van het dak weg van het 2 verdiepingen tellende pand van Vadain, de marktleider op het gebied van op maat gemaakte gordijnen in de Benelux met haar hoofdvestiging in Genemuiden. De extreme storm en regen zorgde ervoor dat in het pand bijna net zoveel regen viel als daarbuiten. Corocor Technische Reconditionering werd ingeschakeld om de 130 kostbare naaimachines te drogen, te reinigen en te ontroesten. De medewerkers van Vadain werkten met man en macht om de naaimachines in een droge ruimte, die gebruikt zou gaan worden als knipafdeling, te plaatsen en af te dekken. Door het team van deskundige vakmensen van Corocor was een groot gedeelte van de machines binnen 1,5 week weer operationeel en konden de 90 naaisters weer aan het werk op 700 m2 in plaats van de 2500 m2, die totaal verwoest was door de storm en de regen. De modinettes zijn in ploegendienst gaan werken in plaats van de gebruikelijke dagdiensten zodat de beschikbare naaimachines optimaal werden gebruikt. Deze ploegendiensten werden ingezet om de klanten te blijven voorzien van geconfectioneerde gordijnen en om de levertijden acceptabel te houden.    

klantverhaal corocor Vadain foto 1
klantverhaal corocor Vadain foto 3

Henk Slot, directeur van Vadain, vindt het een wonder dat de medewerksters binnen 1,5 week weer aan de slag konden. “Alleen met de gespecialiseerde mensen van Corocor, die precies weten hoe om te gaan met dit soort catastrofes en die meedachten om de machines zo snel mogelijk weer operationeel te krijgen, is dit gefixed. En natuurlijk Rob Vis Dieperink, die continu aanwezig was en advies gaf.” Henk heeft deze nare periode toch als warm ervaren door de behulpzaamheid van Corocor. In de chaos die heerst na zo’n grote schade is het fantastisch om mensen om je heen te hebben die naar je wensen luisteren en flexibel zijn. “Niets was te veel gevraagd. Wanneer we toch een andere naaimachine eerder gereinigd en nagekeken wilden hebben, werd dit direct gedaan. Corocor ontzorgt totaal. De vakkunde straalt er vanaf. We konden dit loslaten en ons concentreren op andere zaken, zoals het oplossen van de ontstane problemen en het behouden van onze klanten.”

klantverhaal corocor Vadain foto 5

Blijf vooral zo doorgaan. Luister naar je klant en blijf dat doen. De klant bepaalt het succes. Dat is het advies van Henk aan Corocor. De reconditionering is een succes geweest. Inmiddels is het pand hersteld en kunnen de medewerkers na de zomervakantie in een prachtige werkomgeving hun werkzaamheden op de normale manier hervatten. De directeur van Vadain beseft goed wat zijn medewerkers hebben meegemaakt en is blij dat zij eind augustus in een volledig hersteld atelier kunnen werken. “Zeker een compliment aan de medewerkers, die sociale offers hebben gebracht door weken lang in de avonden te werken. Gelukkig is dat nu voorbij en kunnen de modinettes aan de slag in een schitterend atelier, waar we allemaal heel veel zin in hebben.”